Garantie op Refurbished Apple producten

Op alle refurbished Apple producten van Quapp heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.
Extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan de wettelijke rechten. Wanneer je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen.

Alle refurbished Apple producten krijgen voordat ze verkocht worden een uitgebreide kwaliteitscheck waarbij ze op meer dan 50 punten worden gecontroleerd. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat wij achter onze refurbished devices en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je (naast bovengenoemde wettelijke garantie) bij ons 2 jaar garantie op je aankoop.

Mocht je device binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze Repair Service. Neem per mail contact op via [email protected], en wij zullen je helpen met het desbetreffende probleem.

Wij proberen vervolgens in eerste instantie telefonisch om je klacht te verhelpen. Op deze manier sluiten we zoveel mogelijk uit dat het defect een gebruikersfout betreft. Ook word je (eventuele) klacht(en) genoteerd en ontvang je nadere informatie om het device eventueel aan ons te retourneren.

Het risico voor het insturen van een pakket ligt bij de verzender. Wij adviseren altijd om een defect toestel (tot €500) verzekerd én aangetekend te versturen. Zorg tevens voor een goed beschermde, normale en degelijke verpakking waarin de inhoud van het pakket niet opvalt. Na de reparatie krijg je het device weer kosteloos thuis gestuurd.

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar.

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld.

Wat valt er onder garantie
Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Wanneer het device dan binnen de garantietermijn defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie.

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie 24 maanden garantie:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
  • Knoppen op het device, met uitzondering van de touch-ID functionaliteit;
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).

De accu’s in alle iPhones van Quapp hebben een minimale capaciteit van 85%. Indien u meent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. Mocht dit niet het geval zijn kunt u contact opnemen via [email protected]

Wat valt er buiten garantie?
Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Quapp.

Onderstaande punten vallen buiten de extra garantie van 24 maanden:

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
  • Gebogen toestellen;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • De touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton;
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X, XS of XR;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
  • Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) / iPhone X / iPhone XS / iPhone XR toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie;

Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven.

Klachten?

“We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

Quapp

Flintplein1
3811 WZ Amersfoort
[email protected]
033 4755799
KVK: 32085851
BTW: NL809817779B01